המועמד הדמוקרטי: "ישראל הרגה 10,000 פלסטינים בצוק איתן"

"אני רוצה להבהיר נקודה, גרתי בישראל, יש לי משפחה שם, ואני מאמין ב-100 אחוז לא רק בזכות הקיום של ישראל, אלא גם בזכותה לחיות בשלום וביטחון מבלי להתמודד עם מתקפות טרור"
דוד לזר 2 Comment on המועמד הדמוקרטי: "ישראל הרגה 10,000 פלסטינים בצוק איתן"

ביקורת חריפה על דבריו של המתמודד הדמוקרטי ברני סנדרס שאמר כי "ישראל הרגה ברצועת עזה 10,000 פלסטינים בעת מבצע 'צוק איתן'" • 'הליגה נגד השמצה' "המספר שנקט גבוה פי חמישה גם לדעת הפלסטינים"

צילום: פייסבוק ברני סנדרס
"אני רוצה להבהיר נקודה, גרתי בישראל, יש לי משפחה שם, ואני מאמין ב-100 אחוז לא רק בזכות הקיום של ישראל, אלא גם בזכותה לחיות בשלום וביטחון מבלי להתמודד עם מתקפות טרור"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביקורת חריפה על דבריו של המועמד הדמוקרטי על נשיאות ארצות הברית, ברני סנדרס שאמר כי תגובתה של ישראל במהלך מבצע צוק איתן לא הייתה מידתית וכי למיטב זכרונו ישראל הרגה ברצועת עזה 10,000 פלסטינים בעת מבצע 'צוק איתן'.

הבוקר הליגה נגד השמצה קראה לסנדרס לחזור בו מדבריו, ובהודעתה נאמר כי "המספר שנקט גבוה פי חמישה גם לדעת הפלסטינים".

הסערה החלה לאחר שסנדרס אמר בראיון לעיתון בניו יורק: שמישהו יעזור לי פה כי אני לא זוכר את המספרים, אבל אני זוכר שיותר מ-10,000 בני אדם חפים מפשע נהרגו בעזה. האם זה נשמע נכון?"

למרות שהמראיין אמר כי לטעמו נקב במספר גבוה מדי, סנדרס השיב כי "אין לי את המספר המדויק, אבל אני חושב שזה יותר מ-10,000. לפי הבנתי, הרבה בתי מגורים שוטחו. בתי חולים, אני חושב, שהופצצו. אז כן, אני מאמין שישראל השתמשה בכוח ללא הבחנה".

סנדרס נשאל מה לדעתו הייתה צריכה ישראל לעשות ב'צוק איתן' וענה כי "אתה מבקש ממני עכשיו לקבל החלטות לא רק עבור ממשלת ישראל, אלא גם עבור הצבא הישראלי – ואני לא ממש חושב שאני מוסמך לקבל החלטות, אבל אני חושב שזה הוגן לומר שרמת ההתקפות על אזורים אזרחיים… ואני יודע שהפלסטינים, חלקם, משתמשים באזורים אזרחיים כדי לשגר טילים, עושה את זה מאוד קשה, אבל אני חושב שרוב המשקיפים הבינלאומיים יאמרו כי ההתקפות נגד עזה היו חסרות הבחנה ושנהרגו הרבה אנשים שלא צריכים היו להיהרג. לישראל יש טכנולוגיה ואני חושב שיש אמונה כללית שהיא יכלה להיות יותר מדויקת כדי לנטרל נשקים שאיימו עליה".

על תקופת מגוריו בישראל אמר כי "אני רוצה להבהיר נקודה, גרתי בישראל, יש לי משפחה שם, ואני מאמין ב-100 אחוז לא רק בזכות הקיום של ישראל, אלא גם בזכותה לחיות בשלום וביטחון מבלי להתמודד עם מתקפות טרור. עם זאת, מנקודת מבטה של ארצות הברית, לדעתי, בטווח הרחוק, אנחנו לא יכולים להתעלם מהמציאות שיש מספר גדול של פלסטינים שסובלים עכשיו משיעורי עוני ואבטלה מהגבוהים ביותר, ומכך שעזה נותרה הרוסה, ואני חושב שבשביל שלום לטווח ארוך, ואלוהים יודע שאף אחד לא הצליח לגרום לזה לקרות במשך 60 שנה, ישראל לא יכולה להתרחב מתי שהיא רוצה עם התנחלויות חדשות".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    סב נקלה
    מהרסיך ומחריביך ממך יצאו
    עפרא לפומיה
    נפילה ללא תקומה לכל שונאינו ומבקשי רעתנו
    ישוחרר הרב ברלנד ואוי לרודפיו